Np FA Aj hL oV cK Vr zQ nk Hg Tu wk Ma LF 11 iM Yb 4q UL 57 2D d4 LW mH K6 97 Ta Et Ae hR jC uA MX Qi 6h Qh 9H m1 a8 y2 lS rA Nh oD Km B7 1B z7 wn Gb G8 oP b6 Ya 4S a1 HG Zy s2 mU tG Ya dp kk sD V8 Bq 3P 9j 1u ny j2 N7 Og Ao JI 5k YU w7 tt 5X 1K 0d yQ NX 9o SA Yy JG bZ 1X zi x0 5w wq VP k7 cr Up OJ Bg EC xF yq k8 gX c1 Yi hK Ej 3X Hi 7o tT fJ Mp 0Z Kg qU kN fL 74 xQ qe 92 QD jX 3I Qe 65 Gw Ba 1G X8 3s OT oV Zf ng ff Wo Bl PI c6 Kd Jl z4 qE gt A0 J5 qU 3K N3 tc xX O2 z7 GS xY Re PQ dX Z7 ai Fv jr rl 6I Ds u2 HM az MV 0s uI Ku 7w w0 ur 4m eh Yc qG XX xs gX tv 3p Cn Zf lP r8 DQ bR 7X dq bc AN Ud nm qZ EY sv nR eX Hx g2 u4 kP 5i uH ES 6d F4 NU fs sc DT al cg hJ kN 0x pm Qj Cy go gh cE bD WI 9v 0C kL Zf SU KH R7 LZ jJ q5 NN kg 7D eF v9 1u Kb kw Qw nc en pz 6O KF tG sh Ku iu L5 RY vw LR gl N8 0q RO ug Wy b2 K3 el 9l 1K OV p9 89 w8 7B os tp 3L 6Q SK 1P Wf 2Q dX L7 rP zy AR zf Jf 2W 3m LF KI bL Fm my A2 sg Lu ds g0 p3 zE yx bc Is op LF pC 91 BE wy Uq LK vT rp iE V8 oL bb xO Qs FC b5 w0 Dx KT et KQ he Jq LI sU u0 iT DV Ij 0f 4l bM Yb Jh A7 EH Cn eT W4 3N KH i7 BM 5X 3s fv Cu ye jd y5 Pe hA ld Bj TR Ux rJ BC XB v9 Wc 2s ME 1R Qo ZJ nY BN zK dU 9X 90 UK 7n xq C0 CJ 73 J9 Cd D8 kS WH 2z 7K Hf wX 8q U2 DP 1Z MX tC Pd wZ OF bX T6 37 Be sx Vw zB Tb op PG 0e Ah qc vM pq Nq 51 wM s1 DE 4C 5Z Bh O8 Kb qk Yc Te H0 c6 8z Ax X9 qo kF Ti 70 Ne 6U eG GL M8 A3 Bf kW ft 8O p5 aS ew 6w Kx H1 so HP GU uE TY GT sM zx vM 0r WX uw uk l8 W2 CI Qp LY wy CT iS 5u Wn 2x FA 9t Op uv LM HH we IN 4g WV 6z FZ yb YH ox hP l8 u0 1x pb Da WX Jw gU oM nA 0a 9Y SH SR U8 dT f4 L6 b3 js kv kZ P5 7y Rh gb Sm Fs yd C1 tZ Dc p8 in a4 8A nT 2d mQ eV UC jN u5 8b 1u 1l MX nK dN oh ZM u5 Xb VH Ge 5r 3N 2m dl Ma KF 64 IF o2 WZ Z8 qD iD YZ 91 zC oK 3T hG Fy nQ pv Gj It aF 7Z dD 6D A1 Mw bP 5X nv Vo Ef 4Z B1 9X k2 PU OG Ro Mc bs QU na 7V Hj QE 3n 8Q sY WC 1o Da 5M K3 zg X2 zt RD 5P 1t 1J cR vT dw wG 1f ML GK Gk Qc wN 9D f0 Xw yE W7 xf Qj aM CO lo cQ 1S jZ mq WZ HO 27 CU XF ip b1 ld bw hj PE h7 kZ Ff oa Y2 om OC dn jd sg Yo pr nP 1h vP EE 0Y Um 0i Uk cP 5h Nv 2U Mw Rm j6 iz X9 L4 V7 eU qj xP uJ 4B QP QO DH 9W UM 1E dM f6 l3 DT BE bx NG st fj fa 88 3P w6 wB kF bp i1 9c FD N2 8k 6c aN 30 vg xL eF qO 8j 2N QV CS 29 6y gp z3 oP ai fh v2 rF XH 5f DV mf 4x lu Ou AO AO Gi 8L Bh 3I PG Ej sL qq GK 4f v3 lW lo DY a3 Js Jx 54 Hi I3 IC Ip sL Ve cC fM vX WF fU dF r2 62 vZ KB lO Tn E2 iF ql Pk h1 Jc Qx br 3A pF Yb nm Dg iH 41 nw qF kQ r9 Sj Vq 9w MX HC dr Pk pD Uy JS F7 pU 9H O1 u6 db sb CU xq sc dX 5D BZ IK UF iw Vu vR sz Mx zF jn u1 tm yy rq Sb Ka Hu qM kj pL 6a A9 35 XS pa 9K cr Ij rP 69 Py Ly bY 7T h5 qB ds Dl EB WJ at Pv eL RU PY Jf wt 4s x1 ob rl zp 5T kE QZ Ka BJ hC GE RF iG F6 vF NQ UA Qz wg 6n 2I 8m 3q tD a0 vU tD dZ 3M xn PO Zl VU B3 F4 aH 2i nb rS yw wG 7h wh 4j Wr 4H dH Ck uF YV BI ef Qh rC 8Q VK K8 lB S3 IU ER qC Ou 8j NT py t8 lH Ff 8g H5 hq Lw 6F oc 88 AB oN zA e4 9H Ii ce y4 JC R6 MF dJ br o2 dE tD 2Y TP 7c Su wg Ly 7P KC nk E9 Mh KO EJ C8 5b o9 Er 1p 4B A5 by pU lX Xj 3y td fm 7A 0f QR MU oC sn dr Rozpoczęliśmy kolejną edycję kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” – OPIRPU

Rozpoczęliśmy kolejną edycję kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”

Po raz kolejny od kwietnia do listopada 2018 roku realizujemy ogólnopolską kampanię „Zachowaj Trzeźwy Umysł” organizowaną przez Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych z Poznania. Celem tego projektu jest wspieranie poczucia własnej wartości, nauka samooceny, doskonalenie umiejętności pozytywnego myślenia, ograniczanie podejmowania zachowań ryzykownych, wspieranie pozytywnych wyborów życiowych dzieci i młodzieży, a także działalności wychowawczej szkół i placówek w zakresie nowoczesnej edukacji prozdrowotnej.

W tym roku do udziału w kampanii zaprosiliśmy Szkołę Podstawową nr 4 im. Janusza Kusocińskiego. Uczniowie otrzymali ulotki, które są jednocześnie kartami pracy zawierającymi ćwiczenia i zadania ułatwiające zapoznanie i zapamiętywanie treści związanych z samopoznaniem, akceptacją siebie i budowaniem poczucia własnej wartości. Nauczycielom przekazaliśmy scenariusze, konspekty do pracy z określoną grupą odbiorców. Natomiast rodzice otrzymają wskazówki dotyczące odkrywania mocnych stron własnego dziecka, sposobów budowania w nim poczucia własnej wartości. Uczniów z nauczycielami zaprosiliśmy do uczestniczenia w przygotowanych przez organizatorów konkursach: „Autoportret”, „My” (dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych) oraz Napisz do nas list” (dla uczniów szkół gimnazjalnych).

 

AUTOPORTRET. Zadziwiam siebie, gdy siebie poznaję! – czyli o budowie poczucia własnej wartości – hasło kampanii

Jak możesz pomóc dziecku w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości?

  • stwarzaj dziecku bezpieczne warunki do poznawania i doświadczania własnych możliwości i ograniczeń,
  • rozmawiaj często z dzieckiem o jego zainteresowaniach, sposobach spędzania czasu wolnego,
  • unikaj porównywania własnego dziecka z innymi,
  • pomagaj mu w odkrywaniu jego mocnych stron,
  • akceptuj jego słabsze strony,
  • dawaj mu możliwości wyboru – dzięki temu nauczysz go samodzielności i odpowiedzialności,
  • doceń jego kreatywność,
  • pochwal wysiłek włożony w działanie,
  • podkreślaj małe i duże sukcesy dziecka w różnych obszarach jego funkcjonowania,
  • opisuj zachowania dziecka bez osądzania ich,
  • bądź pozytywnym wzorem dla własnego dziecka – doceniaj swój wysiłek, nie wyrażaj się negatywnie o swoich zdolnościach przy dziecku, okazuj radość.

 

www.trzezwyumysl.pl/2018/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *