Neglected lonely child

Małe jest kruche… przemoc wobec dzieci.

Dziecko do prawidłowego rozwoju potrzebuje stabilnego i przewidywalnego środowiska, które jest w stanie zaspokoić jego potrzeby. Potrzebuje poczucia bezpieczeństwa, miłości, szacunku dla własnych granic psychologicznych, jasno określonych norm i zasad, bezwarunkowej akceptacji – za to, że po prostu jest. Tymczasem w rodzinach gdzie jest przemoc, problem alkoholowy czy jakaś inna dysfunkcja – nie ma szans, Read more about Małe jest kruche… przemoc wobec dzieci.[…]

DSC_0776-1024x738

Rodzinne zgadywanie „Jaka to melodia?”

„Jaka to melodia”-  pod takim hasłem spotkali się wychowankowie świetlic Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień: Tygrysek, Motylek, Kasztanek i Świetlik. 21 marca świetlicowe drużyny wraz z opiekunami zjawiły się w Teatrze Miejskim by wziąć udział w „Potyczkach rodzinnych”. Znana wszystkim konwencja telewizyjnego programu została wzbogacona o elementy bardzo kreatywnej zabawy plastyczno – muzycznej. Byliśmy świadkami wspanialej rywalizacji, w Read more about Rodzinne zgadywanie „Jaka to melodia?”[…]

zadniedbanie

Kampania edukacyjna część IV – Zaniedbanie jako forma przemocy wobec dziecka

Zaniedbanie to niezaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych ( np. wyżywienie, higiena, ubranie) i emocjonalnych (bezpieczeństwo, ochrona, opieka) dziecka przez osobę / osoby za to odpowiedzialne. Zaniedbanie może być działaniem zamierzonym (np. nadmierny liberalizm, brak zainteresowania dzieckiem) lub powstać z nieuświadomienia, z niewiedzy  lub niezdolności do odpowiedniego zajmowania się dzieckiem ( np. brak podstawowych kompetencji wychowawczych). Wśród Read more about Kampania edukacyjna część IV – Zaniedbanie jako forma przemocy wobec dziecka[…]

Kampania edukacyjna część III – „Jesteś z nami czy przeciwko nam? Psychospołeczne skutki bycia świadkiem przemocy wśród dorosłych.”

Jednym z podstawowych zadań rozwojowych okresu dojrzewania jest zbudowanie własnej tożsamości, wyodrębnienie się od rodziców oraz określenie własnej roli związanej z płcią. Dokonuje się to między innymi w wyniku realizacji ważnych potrzeb, takich jak: potrzeba niezależności i indywidualizacji, poszukiwanie nowych wyzwań i akceptacji, tworzenie nowych bliskich relacji, podejmowanie ról w kontaktach interpersonalnych. Dzięki kontaktom społecznym Read more about Kampania edukacyjna część III – „Jesteś z nami czy przeciwko nam? Psychospołeczne skutki bycia świadkiem przemocy wśród dorosłych.”[…]

A young man trying to protect himself with his bare hands

Hard contrast, cold colors, soft focus

Kampania edukacyjna część II Cena przemocy w związkach – konsekwencje u ofiar i sprawców

Przemoc w rodzinie dotyka wszystkie osoby, które pozostają w krzywdzącej relacji. Zaburzenia w funkcjonowaniu, będące skutkiem doświadczania lub stosowania przemocy w związku, pokazują mnogość i wielorakość problemów, z którymi muszą poradzić sobie osoby pragnące pozostać w związku, powstrzymać przemoc i pracować nad zwiększeniem poczucie bezpieczeństwa. Oprócz naturalnych procesów przemian, jakie charakteryzują funkcjonowanie relacji partnerskiej, dołączają Read more about Kampania edukacyjna część II Cena przemocy w związkach – konsekwencje u ofiar i sprawców[…]